• Header

Saunabezoek is gezond!

1. Goede doorbloeding van je lichaam
Gedurende een sessie van 10 tot 20 minuten in de sauna gaat je hartslag met 50 tot 70 procent omhoog. 

Dit betekent dat je – qua hartslag en bloedcirculatie – dezelfde gezonde voordelen bereikt als met een lichte work-out. Bovendien verwijden je aderen dankzij een sauna, zodat de doorbloeding van je weefsels en organen beter wordt. Een sauna is dus gezond voor je hart- en bloedvaten.

2. Gezonde huid dankzij sauna
Omdat je bloedvaten wijder en flexibeler worden, wordt er meer bloed (en dus ook voedingsstoffen) naar de huid vervoerd. Je huid wordt zodoende beter gevoed en sneller hersteld. Ook gaan je poriën open staan dankzij een sauna.

3. Beter afweersysteem
Dankzij de hitte van de sauna, maakt je lichaam meer witte bloedcellen aan die ziekten kunnen bestrijden. 
De sauna is om die reden zeer bevorderlijk en voordelig voor je lichamelijke afweersysteem.

4. Sauna voor pijnbestrijding
Als je regelmatig de sauna bezoekt, nemen klachten met betrekking tot spierpijn en gewrichtspijn af. 
Niet alleen de pijn vermindert, maar ook de stijfheid van de spieren en gewrichten. Een sauna is dus een ideale en gezonde vorm van pijnbestrijding.

5. Verbeterde ademhaling
Zeker voor mensen met bronchitis, astma en andere aandoeningen aan de luchtwegen, kan een bezoek aan de sauna wonderen doen. Je slijmvliezen worden namelijk soepeler; vastzittend slijm raakt los; de doorbloeding van je luchtwegen wordt beter; en daarmee verbeteren ook je ademhalingswaarden!

Nieuws

  • Vet verwijderen, een koud kunstje.

    BODY-WIZARD CRYOLIPOLYSE BEHANDELING

    Lees meer
  • Nieuw bij ons! My Circle Fitness!

    Slank en fit in 30 minuten

    Lees meer
Meer nieuws

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.